niedziela, 3 stycznia 2016

''Fangirl'', Rainbow Rowell- recenzja









Tytuł: "Fangirl"
Autor: Raibow Rowell
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 380

Cześć wszystkim!
  Na wstępie chciałabym Was przeprosić za tak długą, bo aż dwutygodniową przerwę. Było to spowodowane tym, że po prostu nie miałam dostępu do internetu. Jednak już nie przedłużając zapraszam Was na recenzję "Fangirl".

  O "Fangirl" było bardzo głośno w ostatnich miesiącach i zbierała wiele pozytywnych opinii, więc postanowiłam po nią sięgnąć.
  Główną bohaterką książki jest 18-letnia Cath. Dziewczyna uwielbia pewną serię książek o młodym czarodzieju, czyli Simonie Snowie, która stanowi dla niej cały świat. Ulubionym zajęciem Cath jest pisanie, a z połączenia jej obu pasji powstało publikowane na blogu  fanfiction pt." Rób swoje Simonie". Opowiadanie stało się bardzo popularne, jednak ze względu na swoją nieśmiałość, Cath wolała pozostać anonimowa i nie ujawniać się jako jego autorka.

  Zupełnym przeciwieństwem spokojnej i ułożonej  Cath, która najchętniej nie ruszałaby się z własnego pokoju, jest jej siostra bliźniaczka, o imieniu Wren, która wprost uwielbia imprezować i poznawać nowych ludzi.

  Obie dziewczyny poznajemy w dniu kiedy zaczynają naukę w collegu. Wren nie chciała dzielić z siostrą pokoju w akademiku, przez co współlokatorką Cath staje się Reagan, z którą niezbyt dobrze się rozumieją. Przez ową dziewczynę Cath poznaje wiecznie uśmiechniętego Leviego, który nieźle namiesza jej w życiu.
Od tej książki oczekiwałam wiele i naprawdę się nie zawiodłam. Bohaterowie są całkiem nieźle wykreowani, a sam wątek z fanfiction dosyć oryginalny. Powieść jest lekka i humorystyczna, taka przy której możemy odpocząć i się zrelaksować, bo nie wymaga od nas specjalnej koncentracji. Jest w sam raz na mroźny zimowy wieczór. Ciekawe jest także to, że oprócz opisów życia głównej bohaterki, w książce zawarte są także fragmenty pisanego przez nią opowiadania.

  Co do wyglądu książki nie mam żadnych zastrzeżeń. Okładka jest ładna i przejrzysta oraz bardzo pasuje do treści w powieści zawartych.
Ogólna ocena: 8.5/10

9 komentarzy:

  1. Ciekawie :D
    poklikasz u mnie w linki w nowym poscie ?:D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tyle recenzji tej książki, ale jeszcze nie zdecydowałam się przeczytać...
    http://side-of-life.blogspot.com/ - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tej książce , ale słyszałam również negatywne komentarze co do tej książki .
    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałem tą książkę i jest dość oryginalna. Oczywiście nie zabrakło wad, np. według mnie fabuła bhyła zbyt przewidywalna i sama w sobie nudna, ale wszystko było napisane w sposób dostępny dla każdego i wciągający.
    Ale polecam, zwłaszcza fanką wielu serii XD

    Miki
    http://historiezzapomnianychkart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę zgodzić się z tym, że momentami była trochę nudna jednak mimo to spodobała mi się, bo w życie Cath przypominało mi swoje własne.
      A tak zmieniając temat, to piszesz naprawdę świetne opowiadanie :D

      Usuń