czwartek, 6 sierpnia 2015

''Książę Mgły'', Carlos Ruiz Zafon-recenzja


Znalezione obrazy dla zapytania książę mgły

Tytuł: ''Książę Mgły''
Autor: Carlos Ruiz Zafon
Wydawnictwo: Muza
 Ilość stron: 198


  Sięgając po tą powieść miałam obawy, że nie przypadnie mi ona do gustu ze względu na czas akcji, bo wydarzenia rozgrywają się w latach czterdziestych XX wieku. Myliłam się. Książka już od pierwszych stron podbiła moje serce.
  Głównym bohaterem powieści jest trzynastoletni Max Carver, którego poznajemy w momencie, gdy razem ze swoją rodziną przeprowadza się do małej wioski leżącej u wybrzeży Atlantyku. Tam wprowadzają się do domu, który kiedyś należał do państwa Fleischmannów. Mieszkali oni tam razem ze swoim synem Jacobem, do czasu gdy przez nieszczęśliwy wypadek chłopiec w wieku dziewięciu lat utonął w morzu.
  Max już następnego dnia po przeprowadzce poznaje Rolanda, przyszywanego wnuka miejscowego latarnika. Roland oprowadza go po na pozór sympatycznym miasteczku, jednak skrywa ono mroczne sekrety. Jeśli chcecie poznać tajemnice zatopionego statku i ogrodu posągów oraz dowiedzieć się jaki związek ma tytułowy Książę Mgły z Jacobem Fleischmannem to koniecznie przeczytajcie tą książkę!
  Podsumowując- ''Książę Mgły'' to pozycja bardzo tajemnicza i niezwykle wciągająca. Poza tym ma naprawdę niesamowity klimat, bo czytając ją prawie słyszałam szum morza! Należy też wspomnieć o tym, że cała książka, a zwłaszcza jej zakończenie jest bardzo zaskakująca.
  Ogólna ocena: 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz